15 Nov 2012

MyPerisai–himpunan doa dari al-Quran dan Hadith

my-perisai-al-kahfi-ayat-10

Dikongsikan salah satu doa daripada Surah al-Kahfi, ayat 10.
"Wahai Tuhan kami, kuirniakanlah kami rahmat dari sisi-Mu, dan berilah kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan agama kami"

MyPerisai boleh dimuatturun dari;
1. https://itunes.apple.com/my/app/myperisai/id492415704 (iPhone)
2. https://play.google.com/store/apps/details?id=elilmy.net.myperisai (Android)

MyPerisai–himpunan doa dari al-Quran dan Hadith-1MyPerisai–himpunan doa dari al-Quran dan Hadith-2MyPerisai–himpunan doa dari al-Quran dan Hadith-3

MyPerisai adalah aplikasi yang dibangunkan untuk rujukan masyarakat bagi menjaga keselamatan diri, keluarga dan harta daripada bahaya-bahaya jenayah seperti jenayah kecurian, ragut, rompak, rogol, bunuh dan sihir yang semakin menjadi-jadi sekarang ini. Panduan adalah menurut rujukan utama umat Islam iaitu Al-Quran dan As-Sunnah. Dapatkanlah aplikasi ini untuk panduan keselamatan anda. Antara kandungan aplikasi ini ialah:

1. Pesanan Ustaz: Bersama Ustaz Dr Abdul Basit Abdul Rahman untuk panduan cara mendapatkan perlindungan dalam Islam.

2. Doa Daripada Al-Quran: Doa-doa yang dipetik daripada banyak ayat-ayat Al-Quran berkaitan perlindungan keselamatan.

3. Doa Daripada Hadith: Doa-doa yang diambil daripada hadith-hadith shahih berkaitan perlindungan keselamatan seperti doa perlindungan kepada anak, ketika keluar rumah, ketika pagi dan petang, sebelum salam dalam solat, masuk masjid dan sebagainya.

4. Amalan Sunat: Amalan-amalan sunat yang disebutkan fadhilatnya dapat menjaga keselamatan.

5. Tips Keselamatan: Tips-tips umum untuk menjaga keselamatan diri, keluarga dan harta seperti tips keselamatan jalan raya, mengelak pecah rumah, mengelak kes penculikan, cara menghadapi penjenayah dan sebagainya.

Rujukan: app MyPerisai - http://el-ilmy.net/myperisai/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

- Ads by Google -